Q-Link

Training Omgaan met agressie 

In de dagelijkse praktijk krijgen we steeds vaker te maken met de ‘verharding’ van de samenleving. Klanten worden ongeduldiger, zijn mondiger, komen hun verhaal halen en soms ook op agressieve wijze. Medewerkers die contact met klanten hebben, komen regelmatig in aanraking met negatieve emoties op hun werkplek, aan de balie/receptie of aan de telefoon. Als professionele beroepsbeoefenaar zul je agressief gedrag op een effectieve wijze moeten kunnen hanteren. Dat is niet altijd even gemakkelijk temeer omdat het gedrag van die ander ook van alles bij de professional oproept. Er zijn echter wel handvatten aan te reiken waarmee dat agressieve gedrag van een ander in goede banen geleid kan worden. Hierdoor blijft de veiligheid beter gewaarborgd en kan men sneller tot een gesprek komen. In deze training leer je hoe je kunt omgaan met agressie en hoe je agressieve klanten het beste kunt benaderen. Je leert hoe je escalatie van een gesprek kunt herkennen en wat je kunt doen om agressie te verminderen of zelfs te voorkomen.

Voor wie?

Deze training omgaan met agressie is bedoeld voor iedere medewerker die in contact treedt met klanten, cliënten of burgers en waarbij de kans op agressie aanwezig is

Groepssamenstelling

De groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers. Er is een diversiteit aan functies, achtergrond en organisaties vertegenwoordigd uit het bedrijfsleven, overheidsorganisaties en zorginstellingen.

 

Geïnteresseerd in ons aanbod van trainingen en coaching? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over onze aanpak en specifieke mogelijkheden voor jouw team(s).  

<<terug