Q-Link

Training Relatiebeheer en Accountmanagement Overheid

Op dit moment wordt accountmanagement in vrijwel alle bedrijfstakken toegepast, zowel in de profit als de non-profit sector. Bij klantgerichte overheidsorganisaties doet accountmanagent zijn intrede. De verzelfstandiging en marktgerichtheid van overheidsinstanties vereist behalve professionaliteit ook kwaliteiten als commercieel denken, relatiebeheer, creativiteit en ondernemerschap. Daarnaast is er door de veranderende samenleving een andere rol voor de overheid weggelegd. Deze ontwikkelingen vragen om een nieuwe manier van werken binnen verschillende overheidsinstellingen. De oplossing ligt in de invoering van “klantgericht werken” waarbij relatiebeheer en accountmanagement één van de kritieke succesfactoren is.

Overheidsorganisaties hebben ook steeds vaker wensen op het gebied van samenwerking tussen organisaties onderling of  wensen betreffende het versterken van de samenwerking binnen verschillende interne afdelingen.

In deze praktische training komen de basisprincipes van relatiebeheer en accountmanagement uitgebreid aan de orde. Je leert hoe je met succes langdurige “zakelijke” relaties kunt aangaan en ontwikkelen. Je krijgt praktische handvatten om regie te (leren) voeren. Door te werken met eigen praktijkcasussen ontstaat directe toepasbaarheid in de eigen situatie.

Voor wie?

Deze training is gericht op managers, teamleiders, medewerkers van overheidsorganisaties die zich bezig (gaan) houden met klantcontacten (intern/extern). Je hebt een spilfunctie en wordt geacht een goede, langdurige relatie mee op te bouwen en te onderhouden met deze klanten.

Groepssamenstelling

De groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers. Er is een diversiteit aan functies, achtergrond en organisaties vertegenwoordigd uit overheidsorganisaties en semi-overheid instellingen.

 

Geïnteresseerd in ons aanbod van trainingen en coaching? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over onze aanpak en specifieke mogelijkheden voor jouw team(s).  

<<terug